Наръчник на потребителя
- Вашите права
- - Права на застрахованото лице
- - Права на осигуреното лице
- - Права на акционера
- Ако имате проблем
- - Жалба до финансовото дружество
- - Жалба до Комисията за финансов надзор
- - Съдебен иск
- - При проблем с банкови продукти и услуги
- - Когато се застраховате
- - Когато се осигурявате
- - Когато инвестирате във финансови инструменти
- Финанси под лупа
При проблем със застраховка, инвестиция във финансови инструменти или допълнително пенсионно осигуряване
Имате проблем с Ваша застраховка, инвестиция във финансови инструменти или допълнително пенсионно осигуряване и считате, че потребителските Ви права са нарушени?
В този случай можете да се обърнете към дружеството, чийто финансов продукт или услуга сте ползвали, да потърсите съдействие от Комисията по финансов надзор или да предявите съдебен иск.
Какво е добре да направите преди да подадете жалба или сигнал?
• Преди да подадете писмена жалба, е добре отново внимателно да прочетете договора, който сте сключили със съответното дружество относно закупения от Вас финансов продукт или услуга. Проучете отново внимателно условията по договора и дали сте спазили предвидените в него процедури, срокове и други изисквания.Прегледайте всички други документи, които притежавате и са относими към случая. Така ще бъдете по-сигурни, че вашите искания са основателни и може да Ви се окаже съдействие за решаването им.
• Можете да приложите към жалбата си копия от събраните относими към проблемния случай документи. Оригиналите пазете при себе си.
• В случай, че първоначално се опитате да разрешите възникналия проблем с дадено дружество устно, например чрез разговори – по телефон или на място в офиса му – попитайте за името и позицията на служителя, с когото разговаряте. Трябва да знаете, че не винаги становището на служителя, с който сте разговаряли съответства изцяло на политиката на дружеството. Затова, ако не сте доволен от резултата, най-добре е да поискате писмено становище.