Из практиката
Потребителски казуси
В тази рубрика Ви представяме реални потребителски жалби и запитвания* до КФН. Надяваме се, че отговорите на КФН по поставените от Вас въпроси, могат да бъдат от полза за широк кръг потребители.
Брой жалби и запитвания в сферата на инвестиционния пазар: 63 бр.
Най-чести оплаквания по жалби, постъпили в КФН срещу действия на поднадзорни лица в сферата на инвестиционния пазар:
- Несъгласие с предложената цена при търгово предложение;
- Предлагане на инвестиционни услуги от лица, които не са получили лиценз от КФН за съответната дейност.
Брой жалби и запитвания в сферата на застрахователния пазар: 1069 бр.
Най-чести оплаквания по жалби, постъпили в КФН срещу действия на поднадзорни лица в сферата на застрахователния пазар:
- отказ или забавено изплащане на застрахователно обезщетение, включително забавено произнасяне - извън законоустановените срокове;
- несъгласие с размера на застрахователното обезщетение;
- некоректни практики от страна на застрахователи или застрахователни брокери (неправилно определени застрахователни премии, неоснователно прекратяване на застрахователни договори, некоректно формулирани разпоредби от общите условия и т.н. )
Брой жалби и запитвания в сферата на осигурителния пазар: 37 бр.
Най-чести оплаквания по жалби, постъпили в КФН срещу действия на поднадзорни лица в сферата на осигурителния пазар:
- свързани с процедурата по прехвърляне на парични средства, натрупани по индивидуални осигурителни партиди на лицата от един универсален и/или професионален пенсионен фонд към друг;
- некоректни практики от страна на пенсионноосигурителните дружества и осигурителните посредници (свързани с размера на натрупаните средства, неправомерни действия на осигурителни посредници при прехвърляне на осигурителни партиди и т.н.).